Fox News, Newsmax, OAN defamation lawsuits (Dominion, Smartmatic, etc.)

Welcome to the Precious Metals Bug Forums

Welcome to the PMBug forums - a watering hole for folks interested in gold, silver, precious metals, sound money, investing, market and economic news, central bank monetary policies, politics and more. You can visit the forum page to see the list of forum nodes (categories/rooms) for topics.

Why not register an account and join the discussions? When you register an account and log in, you may enjoy additional benefits including no Google ads, market data/charts, access to trade/barter with the community and much more. Registering an account is free - you have nothing to lose!

March 29, 2023, 2:37 PM EDT / Updated March 29, 2023, 7:12 PM EDT
By Amanda Terkel, Jane C. Timm and Dareh Gregorian

Ten days after the 2020 election, Fox News' so-called Brain Room looked into conspiracy theories that Dominion Voting Systems had rigged the presidential election against Donald Trump.

The fact-checking and research division of the network came back with a clear decision: Those claims were false. But the misinformation went on the air anyway.

Details of the Brain Room's fact-check were revealed Wednesday in newly released slides from a presentation by Dominion, which the company showed at last week's pretrial hearing in its $1.6 billion defamation lawsuit against Fox News and its parent company, Fox Corp. The slides cite internal communications and testimony.


Holy cow I had to read the whole article before we finally got to something interesting, the lead , Sidney Powell. I like her and think she got caught up in this crap like Maria and others. I hope the people going after them are not closers. JMHO

"The day before Fox News host Maria Bartiromo put Sidney Powell on the air in a lengthy interview centering on election conspiracy theories"
Last edited:
From the link:

In a ruling Friday, Delaware Superior Court Judge Eric J. Davis concluded the right-wing media organization made false statements about the election technology company related to the 2020 presidential contest. Davis said the case would go to a jury trial, scheduled for April 17.

"The evidence developed in this civil proceeding demonstrates that is CRYSTAL clear that none of the Statements relating to Dominion about the 2020 election are true," Davis wrote.

In the same ruling, Davis denied all the claims from Fox News and Fox Corporation, which argued that Dominion failed to prove they should be held liable for the falsehoods. He wrote that Fox News did not conduct "good-faith, disinterested reporting" about Dominion.

Interesting 11-minute vid. If you watch it dyodd.

Did Fox News Melt This County's Brain?​

Apr 1, 2023

More than 2 years after the 2020 presidential election, the small California community of Shasta County terminated its contract with Dominion Voting Systems. They’re the first county in the state to do so.

Three county supervisors voted to end the contract, despite warnings from the county CEO that it will cost more than $1 million to buy a new voting system and train employees.

Their argument? That you can’t put a price on voter confidence, so the Dominion systems had to go.
A Delaware judge said Wednesday that he would compel Fox Corp. Chairman Rupert Murdoch, and his son, CEO Lachlan Murdoch, to appear live in court for the upcoming trial in Dominion Voting System's $1.6 billion defamation lawsuit against Fox and its networks.

Earlier on Wednesday Dominion in a letter filed to the court urged Judge Eric Davis, who is presiding over the case, to compel both Murdochs to appear live. It also requested in-person testimony from Paul Ryan, the Republican former speaker of the House and a Fox board member, and Viet Dinh, Fox's chief legal and policy officer.

"Fox and Dominion have made these four parties very relevant," Davis said during a hearing on Wednesday. "It's not the corporation that raises its hand on the stand, it's their officers and directors that raise their hand on the stand."

"So if Dominion wants to bring them in live, they need to do a trial subpoena and I would not quash it. I would compel them to come," Davis added on Wednesday.

The letter comes days after the judge ruled that the lawsuit would go to trial in April.

Davis had rejected Fox's arguments, but granted several of Dominion's motions with the exception of its argument that Fox and its hosts acted with malice in broadcasting false claims about the 2020 presidential election between Donald Trump and Joe Biden.

The trial is scheduled to begin on April 17. ...

A judge overseeing Dominion Voting System's $1.6 billion defamation suit against Fox News on Wednesday imposed a sanction against the network after it made "misrepresentations" to the court and potentially withheld evidence.

Dominion's lawsuit accuses Fox News of knowingly pushing false conspiracy theories that the voting machine company had somehow rigged the 2020 presidential election in Joe Biden's favor, so the network could retain viewers.

Trick Question; When did Hannity stop bullshitting people for a living. Start video at 2:42


Jury selection underway in Dominion's $1.6 billion defamation case against Fox News​

Yesterday 9:06 PM

The first day of jury selection in Dominion Voting Systems' $1.6 billion defamation lawsuit against Fox News concluded Thursday without officially seating a jury, but Judge Eric Davis said there are "more than enough jurors to start the trial" as planned on Monday.

In a change of schedule, the judge said jury selection will now resume on Monday morning, instead of Friday -- after which the jury will be sworn in on Monday and the case will go straight into opening statements.

I can hardly wait for disclosure.

Dominion will have to fork over their machine code for examination.

Giuliani admits it: Leaked audio bomb puts heat on Fox News​

Apr 14, 2023


Fox News is going on trial for alleged defamation in endorsing Trump election lies and conspiracy theories. Now, new audio evidence is upending the network days before the trial kicks off. An audio recording from a former Fox News staffer reveals Rudy Giuliani telling a Fox host he "can't prove" some claims of fraud. The judge sanctioned the network for withholding this evidence. MSNBC Chief Legal Correspondent Ari Melber reports on this legal twist and is joined by Former RNC Chair Michael Steele on “The Beat.”

‘No individual alive has done more to divide America than Murdoch’ Fmr. Australian PM Turnbull says​

Apr 15, 2023


On Monday, the trial begins in the Dominion defamation trial, which it is said will outline how Fox hosts lied to their audiences and riled up the MAGA base in the runup to the January 6 insurrection. That division and dishonesty created under Fox CEO Rupert Murdoch is discussed by the former prime minister of Australia, Malcolm Turnbull, who joins Joy Reid. Turnbull says on The ReidOut that Murdoch has done more to undermine American democracy than any other individual alive.
Fox News has issued a formal apology to Delaware Superior Court Judge Eric Davis, who last week appointed a special master to investigate if the network's lawyers had withheld crucial evidence from lawyers representing Dominion Voting Systems.

CNN reports that Fox's lawyers took responsibility for any "misunderstanding" about owner Rupert Murdoch’s official role at the network, as they had previously claimed that Murdoch had no official role before acknowledging last week that he is actually an executive officer at the network.


Fired Fox News producer says she found more evidence relevant to Dominion case​

Story by Jane C. Timm • Yesterday 10:07 PM

WILMINGTON, Del. — Ex-Fox News producer Abby Grossberg said she recently found more evidence relevant to Dominion Voting Systems’ defamation lawsuit against her former employer and plans to turn it over to the court.

Grossberg, who worked as a senior producer for hosts Maria Bartiromo and Tucker Carlson, alleged in a new sworn statement obtained by NBC News that Fox lawyers ignored repeated reminders about an additional cellphone in her possession and did not search it during court-ordered discovery.


Although I highly doubt they will do much of anything in the defense. Faux News and Murdock is just as much a problem as CNN. This is a show trial to try and "prove" that everything is Kosher. It's a Show Trial.

BREAKING: Dominion and Fox News settle for $787 million in defamation lawsuit​

Apr 18, 2023

Some lawyers I know were discussing the settlement and they were in agreement that this settlement was a "home run" best case outcome for Dominion given their weak case for proving damages. Dominion still has several outstanding lawsuits (against shallower pockets) and the discovery from this case will be pertinent.

Fox still faces several more lawsuits to come. Discovery from the Dominion suit might still impact them.
No more questioning the 2020 election, thank you Faux. Question bad, voting machine good. Murdocks Trump removal program. Lindells case should be areal test.

'Not over': Dominion lawyer says Fox is just the beginning — and others spreading election 'lies' will pay up​

Story by Matthew Chapman • 1h ago

Fox News managed on Tuesday to secure a settlement with Dominion Voting Systems in the lawsuit against their promotion of election conspiracy theories, paying out $787 million to resolve the dispute and sparing themselves the spectacle of having their top personalities and executives admit on the stand they knew the network's claims were false.

But Fox News is only the beginning, said Dominion's lead counsel Justin Nelson to a CNN panel on Tuesday: they are going to go after several other people who promoted the same false claims and damaged their reputation.

"What this settlement today shows is that the actual malice standard isn't just on paper ... journalists can't knowingly lie," said Nelson. "Journalists can't say one thing in private and another thing in public. And when we have that protection and that knowledge that in fact, there is the protection of the actual malice standard, and that is from the First Amendment. We can be assured that journalists will go ahead and report the truth and will do so with the full freedom the First Amendment allows."


Maybe with this money they can fix their software so it doesn't cheat?
Why do that when it's now been ok'd to continue, business as usual?

I guess only demoncrats are allowed to claim they were cheated in an election.

For years we were told over and over that Trump only won due to cheating, (putin supposedly hacked the election for him, remember?) and in 2018 lots of democrats were publicly complaining that they had been cheated and even gave televised demonstrations of how the voting machines were insecure and easily hackable.

When will the lawsuit be filed against them for having publicly defamed the machines mfgs?
Last edited:
I don't know to what specific incident you are referring, but sometimes counties make mistakes and then correct them. Media outlets too. FWIW:
Kinda odd how "mistales" only seem to favor democrats.

Just like the 17 supposedly innocent errors committed by the doj all went against Trump,

If they were truly honest mistakes, some would have been in his favor.
Some more details of the settlement reported here as well as a summary of the details of the case:
... Justin Nelson, a lawyer for Dominion, said the settlement includes a $787.5 million payment from Fox.

"The truth matters," Nelson said outside the courthouse. "Lies have consequences. Over two years ago, a torrent of lies swept Dominion and election officials across America into an alternative universe of conspiracy theories, causing grievous harm to Dominion and the country."

Fox more or less agreed. "We are pleased to have reached a settlement of our dispute with Dominion Voting Systems," it said in a press release. "We acknowledge the Court's rulings finding certain claims about Dominion to be false. This settlement reflects FOX's continued commitment to the highest journalistic standards. We are hopeful that our decision to resolve this dispute with Dominion amicably, instead of the acrimony of a divisive trial, allows the country to move forward from these issues."

Even as Fox acknowledges a judge's determination that it repeatedly aired "false" allegations about Dominion, it claims to be upholding "the highest journalistic standards." Surely that means it will set the record straight. Not according to The Hill's Dominick Mastrangelo, who reports that a "source with knowledge of the Fox/Dominion settlement says the network will not be required to issue any on-air retractions or apologies as part of the deal."
As Davis noted when he rejected Fox's motion for summary judgment on March 31, Fox guests and hosts claimed that "Dominion committed election fraud"; that it "manipulated vote counts through its software and algorithms"; that it was "founded in Venezuela to rig elections for dictator Hugo Chavez"; and that it "paid kickbacks to government officials who used [its] machines in the Election." Davis said it was "CRYSTAL clear that none of the Statements relating to Dominion about the 2020 election are true." He added that the statements were "defamatory per se," because they "strike at the basic integrity of [Dominion's] business" and "seem to charge Dominion with the serious crime of election fraud."

Fox argued that it was merely reporting newsworthy allegations by the president and his representatives. But Davis rejected that "neutral report privilege," saying it was not available under applicable case law. "Even if the neutral report privilege did apply," he added, "the evidence does not support that [Fox News] conducted good-faith, disinterested reporting."

Fox also argued that its presentation of Powell and Giuliani's allegations qualified as a "fair report" about judicial proceedings. That privilege, Davis ruled, "fails to shield Fox from liability" because only one of the challenged statements referred to a pending lawsuit, and that broadcast went beyond reporting on the case by asserting its "underlying facts."

Davis likewise was unimpressed by Fox's argument that statements by hosts like Lou Dobbs, who repeatedly lent credence to Powell's claims, were constitutionally protected expressions of opinion. Not so, said Davis. In an appendix, he went through all the relevant broadcasts, showing that statements Fox described as opinions included assertions of fact or were based on supposed evidence that neither Powell nor Giuliani ever produced.

Davis' ruling left Fox with one last line of defense: that it did not air the false and inherently defamatory statements about Dominion with "actual malice," meaning it did not know the statements were false or recklessly disregard that likelihood. But as Davis noted, Dominion had uncovered evidence that many people at Fox either were skeptical of the claims about the company or dismissed them outright.

Ten days after the election, Fox's fact-checking "Brainroom" said there was "no evidence of widespread fraud" and "no credible reports or evidence of any software issues." It added that "claims about Dominion switching or deleting votes are 100% false" and called assertions about supposedly deleted Trump votes "mathematically impossible."

Six days later, Murdoch privately called the story "really crazy stuff." That same day in a text conversation with fellow Fox News host Laura Ingraham, Tucker Carlson flatly stated that "Sidney Powell is lying." Ingraham agreed that Powell could not be trusted: "Sidney is a complete nut. No one will work with her. Ditto with Rudy." In a deposition, Fox News host Sean Hannity said he "did not believe" Powell's claims "for a second."

In response to a post-election tweet about "vote dumping" from Maria Bartiromo, fellow Fox News host Bret Baier* told Jay Wallace, president and executive editor at Fox News and Fox Business, "none of [it] is true as far as we can tell." In a December 1 email, Baier said Powell's claims "can't be remotely true." Lucas Tomlinson, another Fox reporter, responded that the allegations were "100% not true" and "complete bullshit."

Gary Schreier, second in command at Fox Business, "believed the allegations were false at the time of airing," Davis noted. John Fawcett, an associate producer for Lou Dobbs Tonight, told colleagues that Powell seemed to be "doing lsd and cocaine and heroin and shrooms." In a text to Dobbs, Fawcett suggested that Powell "could be losing her mind." He noted that her story "doesn't make sense" and added, "I just don't think she is verifying anything she is saying." Tiffany Fazio, executive producer of Hannity's show, called Giuliani's account of systematic election fraud "comic book stuff."

I don't know to what specific incident you are referring, but sometimes counties make mistakes and then correct them. Media outlets too. FWIW:

There are multiple examples in multiple states/races where people recorded the CNN/news video totals. At some point one candidate losses like 15,000 votes and the other gains those votes. During the initial votes and usually just after poll closures. Waaayy to fast for human intervention which almost by definition means its being done by machines and Algos.
CNN reporting isn't an official tabulation. If the secretary of state was reporting declining numbers, you could inquire with their office.
CNN reporting isn't an official tabulation. If the secretary of state was reporting declining numbers, you could inquire with their office.

@pmbug ........................should we keep posting about the other lawsuits against fox here or start a new thread? This one's already going good. I say stay with it.
Top Bottom